Der er ikke noget federe end en skinnende ny dingenot. En ny telefon, en ny bil, et funklende nyt website med alle de nyeste og trendy buzzwords. Men vedligehold — det er tungt. Det lugter af støv og kedsomhed. Men det er vigtigt.
Din organisation forandrer sig. Der bliver lavet nye initiativer, lagt nye strategier, fundet nye fokusområder. Mennesker kommer og går. Hvis dit website ikke vokser med, bliver det langsomt en dårlig afspejling af jer eller fyldt med faktuelle fejl.
I bliver også klogere. Måske er i en lille smule skarpere på hvorfor i egentlig eksisterer om 2 år?
Hvis du løbende kigger på sitet og laver en lille justering her og en lille forbedring der, så bliver det langsomt en lille smule bedre hele tiden. Over tid er der kæmpe kvalitetsløft i mange små forbedringer.
Så tænk 5 år ud i fremtiden: Ligegyldigt hvor godt dit website er her og nu, så er det afgørende, om det fra i dag langsomt bliver bedre eller langsomt bliver dårligere. Få sat vedligehold på programmet, skab tid og penge til det.
Så står i ikke om 5 år og ønsker jer at starte helt forfra, med et nyt skinnende website. For det er ikke hverken nemt eller billigt. Og det bliver ikke ved med at skinne.